Z IPĄ REGION JASŁO W PRADZE

Prezydium Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji IPA Region Jasło zorganizowało w dniach od 13 do 17 września wycieczkę do Pragi Czeskiej.

W wycieczce uczestniczyło 45 osób, członków IPA i ich rodzin. Zanim dojechaliśmy do celu wycieczki zatrzymaliśmy się w miasteczku Kutna Hora. Największe wrażenie wywarła na uczestnikach kaplica, w której zgromadzono i ułożono w różne formy niezliczone ilości kości ludzkich. Zwiedziliśmy także Kościół Świętej Barbary, którego budowę rozpoczęli w XIV wieku miejscowi górnicy kopalni srebra. Pospacerowaliśmy uroczymi uliczkami miasteczka i wyruszyliśmy w dalsza drogę. Wieczorem czekała na nas niespodzianka przygotowana przez przewodniczkę. Środkami komunikacji miejskiej, autobusem i metrem, pojechaliśmy na Hradczany. W naszej pamięci na zawsze pozostaną oglądane ze wzgórza widoki nocnej Pragi, cicha o tej porze Złota Uliczka, pięknie oświetlona Katedra Świętego Wita, Mała Strana i inne zabytki Hradczan. Niektórzy wybrali się szlakiem Szwejka i zaglądnęli do kilku piwiarni, których gościem bywał ten dzielny wojak.

Następny dzień przywitał nas równie piękną pogodą. Odwiedzane wieczorem miejsca były teraz pełne turystów, ale równie piękne i atrakcyjne. Mieliśmy okazje zwiedzić budynek i ogrody Senatu Czech. Przeszliśmy po Moście Karola i z głowami pełnymi pięknych widoków, mnóstwa historycznych wiadomości i ciekawostek, wróciliśmy do Hotelu Elizza, w którym mieszkaliśmy. Za zgodą właścicieli zorganizowaliśmy wieczorem spotkanie przy kuflu piwa, dobrej muzyce i tańcach. Zabawa była przednia (pomimo ogłoszonej w Czechach prohibicji) i pozwoliła nam lepiej się poznać i zintegrować.

Ostatni dzień wycieczki to zwiedzanie Starego Miasta i żydowskiej dzielnicy Józefów. Piękne kamieniczki, synagogi, pomniki, teatry, Plac Wacława i różnojęzyczny gwar – to wszyscy zapamiętamy.
Zmęczeni ale szczęśliwi, zauroczeni odwiedzonymi miejscami, wróciliśmy nocą do Jasła.