Deszczowy Budapeszt.

alt

W piątkowe popołudnie 25.09.2015 roku wyruszamy na Węgry. Wycieczkę zorganizowało Prezydium IPA Region Jasło.

Pierwszy przystanek wypadł w Egerze, który przywitał nas deszczem, gorącym czardaszem i polskimi melodiami granymi przez węgierski zespół podczas kolacji. Ale to nie wszystkie atrakcje tego dnia. Dojechaliśmy do Budapesztu i wybraliśmy się jeszcze na spacer na Górę Gellerta. Mgła i przelotny deszcz dodały jeszcze uroku nocnemu, pięknie oświetlonemu miastu.
    Sobotni ranek powitał nas deszczem, mimo to odwiedzane miejsca (hala targowa zaprojektowana przez Eiffla, Katedra św. Stefana, Plac Wolności, Wzgórze Zamkowe, budynek Parlamentu i piękne mosty na Dunaju zostały w naszej pamięci.
    Jesienią wcześniej zapada noc, ale my wykorzystaliśmy ten czas na wspólną kolację i tańce w restauracji hotelu, w którym nocowaliśmy.
    Kolejny dzień, tym razem słoneczny spędziliśmy spacerując urokliwymi uliczkami miasteczka Szentendre, pełnymi kawiarenek i sklepów z pamiątkami, zaglądając do sklepu- muzeum Bożego Narodzenia i Muzeum Miniatur.
    Pożegnaliśmy Węgry ponownie odwiedzając Eger, gdzie obserwowaliśmy proces wytwarzania wina i oglądaliśmy zabytkowe centrum miasta.
   Do Jasła wróciliśmy nocą w znakomitych humorach i pełni wrażeń.