„Ni ma to jak we Lwowi” – IPA Przeworsk śladami Szczepcia i Tońcia

W dniach 04-05 czerwca 2016 roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Policji /IPA/ w Przeworsku zorganizowało dla wszystkich swoich członków, policjantów, osób wspierających i pracowników policji dwudniową wycieczkę do Lwowa.

Dwudniowa wycieczka do Lwowa pozwala poznać bliżej zabytki i atmosferę najsłynniejszego, polskiego miasta. Miasta, którego serce tętni życiem zarówno poważnym i kulturowym, jak i rozrywkowym, batiarskim. Wycieczka odbyła się autobusem firmy Pana Mariusza Freń, a za kierownicą nasz kolega, członek IPA Alfred Wrona. Wyjazd 50-osobowej grupy nastąpił o godz.7.00 z pod Komendy Powiatowej Policji w Przeworsku. Do Lwowa przyjechaliśmy około godz.12.00 i przy kościele św. Elżbiety spotkaliśmy się z przewodnikiem. Od tego momentu nasz przewodnik Andrej o wszystkim decydował. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejazdu do centrum i zwiedzania pieszo: wieża prochowa, arsenał królewski, kościół dominikanów, pomnik Nikifora, czarna kamienica, katedra łacińska, kaplica Boimów, katedra ormiańska, Plac Bernardyński z kościołem Bernardynów, plac Mickiewicza,  Prospekt Swobody oraz Lwowska Opera. W tym czasie była też przerwa w barze ,,Pyzata Chatka”. Około godz. 20.00 przyjechaliśmy do hotelu, gdzie czekał na nas obiad oraz bankiet przy muzyce do późnych godzin nocnych.
    W drugim dniu po śniadaniu i wykwaterowaniu około godz. 9.30 wyjechaliśmy do centrum miasta gdzie zwiedzieliśmy Politechnikę Lwowska, Pałac Potockich, Ossolineum, Cerkiew Św. Jury, a następnie Cmentarz Łyczakowski, a na nim groby wybitnych Polaków i Orląt Lwowskich, panoramę miasta z kopca Unii Lubelskiej. Około godz.14.00 w centrum miasta zjedliśmy przepyszny obiad. Po obiedzie i chwilowym wytchnieniu pojechaliśmy w okolice stadionu – areny Euro 2012, a następnie na zakupy do Auchan. Tam około godz. 17.00 pożegnaliśmy się z naszym przewodnikiem. Po dokonaniu zakupów udaliśmy się w drogę powrotną i około godz. 22.00 dojechaliśmy cali i zdrowi do Przeworska.
    Podczas dwudniowej wycieczki była przepiękna pogoda.