WIEDEŃ ZDOBYTY

O godz.600 rano w dniu 23 września 2016 roku wyjechaliśmy kolorowym autobusem z Jasła w kierunku południowej granicy państwa.

W autobusie członkowie IPA Region Jasło wraz z rodzinami, oraz kilka osób Zasłużonych dla IPA Polska. W znakomitych humorach jedziemy do byłej stolicy Austro- Węgier – Wiednia. Po drodze zatrzymujemy się w stolicy Słowacji Bratysławie. Udajemy się na spacer po zabytkowej starówce, nabrzeżem Dunaju, Słowacki Teatr Narodowy, Zamek, Katedra św. Marcina, Stary Ratusz. W godzinach wieczornych przyjeżdżamy do Wiednia. Objazd autobusem Ringstrasse z reprezentacyjnymi budynkami stolicy. Nocny spacer po Placu Schwrcenberga, przez kościół Karola Boremeusza do Ressel Park.
Po obiado- kolacji, na której podano tradycyjny „Winner Schnycel” i jako deser Tort Sachera udaliśmy się do hotelu.
Od samego rana ruszamy na zwiedzanie wiedeńskiej starówki: Ringstrasse, Hofburg z Cesarskimi stajniami końskimi, Albertina, Opera Wiedeńska, Katedra, Kościół św.Ruprechta, Plac Karola Boremeusza. Następnie autobusem udajemy się na szczyt wzgórza Kahlenberg, z którego ruszyło natarcie wojsk Króla Jana III Sobieskiego na wojska tureckie w roku 1683. W Polskim kościele św. Józefa na wzgórzu Kahlenberg, proboszcz Roman Krekora ze swadą opowiedział nam o bitwie Króla Jana III Sobieskiego z Turkami i o późniejszych konsekwencjach tej bitwy. Następnie przez dzielnicę winiarzy i artystów Grinzing udaliśmy się na Prater, gdzie akurat odbywał się October Fest, a następnie powrót do hotelu na biesiadną kolację przygotowaną dla nas przez Kurdyjskich właścicieli restauracji, z którymi nasi uczestnicy bardzo szybko się zintegrowali.
Trzeci dzień pobytu w Wiedniu rozpoczęliśmy od zwiedzania Belwederu – Pałacu Eugeniusza Sabaudzkiego, a następnie spacer po ogrodach Pałacu Schoenbrunn – letniej rezydencji Habsburgów. Kto z nas chciał zwiedził komnaty pałacowe, słynną Gloriettę, ogród zoologiczny i palmiarnię.
W godzinach popołudniowych wyjechaliśmy z przepięknego Wiednia w drogę powrotną. Już na terenie Słowacji w Mikulowie zatrzymaliśmy się aby w Restauracji „Zameczek” zjeść obiado – kolację.
Do Jasła wróciliśmy ze wspaniałymi wspomnieniami i wrażeniami nad ranem w poniedziałek o godz 3:00.