GORĄCA WARSZAWA

Przy pięknej, słonecznej pogodzie zwiedzaliśmy atrakcje Warszawy w dniach 31 sierpnia do 02 września 2018 roku. Wycieczkę zorganizowało Prezydium Regionu Jasło Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji wspólnie z Biurem Podróży „Floratur” pana Grzegorza Wojtonia.
Po całonocnej podróży, rano dojechaliśmy na miejsce, gdzie czekała już na nas Pani przewodnik Barbara Popiel, która zaproponowała rozbudzający spacer po Cmentarzu Powązkowskim. W wielkim skupieniu odwiedziliśmy groby Powstańców Warszawskich oraz innych ludzi zasłużonych dla Naszego Kraju. Następnie udaliśmy się na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę całej Warszawy. Zaliczyliśmy krótką, kawową przerwę w Złotych Tarasach. Wśród atrakcji pierwszego dnia pobytu było również zwiedzanie komnat Zamku Królewskiego oraz spacer po Starym Mieście z wszystkimi jego atrakcjami. Mieliśmy również okazję oglądać zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza na placu Józefa Piłsudskiego. Pierwszy dzień zakończyliśmy wieczornym spacerem i multimedialnym pokazem tańczących fontann. Późnym wieczorem udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.
Drugi dzień rozpoczęliśmy przechadzką po Łazienkach Królewskich z rezydencją prezydenta (Belweder) gdzie od 1918 roku mieszkał Naczelnik Państwa marszałek Józef Piłsudski. Następnie pomnik Fryderyka Chopina, Palmiarnia, część ogrodu Chińskiego, Pałac na Wodzie, Szkoła Podchorążych, gdzie Piotr Wysocki zainicjował Powstanie Listopadowe (29.11.1830 roku). Amfiteatr Na Wodzie . Niesamowite wrażenia zrobiły na nas zielone tarasy na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego skąd rozciągają się widoki na Bulwary nad Wisłą. Mieliśmy okazję pospacerować po nich i zrobić pamiątkowe zdjęcia przy pomniku Syrenki Warszawskiej. Na Warszawskim Muranowie wzniesiony jest Pomnik Bohaterów Getta, a zaraz przy nim mieści się Muzeum „Polin” Historii Żydów Polskich. Jest to muzeum ukazujące 1000 lat dziejów Żydów na terenie dawnej i dzisiejszej Rzeczpospolitej. Zwiedzanie tego muzeum zajęło nam 2.5 godz. Przez ten czas przewodnik tak ciekawie opowiadał, że nie wiedzieliśmy kiedy one przebiegły.
Po powrocie do hotelu organizatorzy wycieczki zorganizowali wieczorek integracyjny, gdzie przy muzyce i dobrym jedzeniu bawiliśmy się do późnych godzin nocnych.
Rano, ostatniego dnia pobytu w Warszawie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, które w bardzo ciekawy i robiący wrażenie sposób ukazuje 63 dni heroicznych walk młodzieży warszawskiej z wojskami niemieckimi, które były i lepiej uzbrojone i lepiej zorganizowane.
Następną atrakcją zafundowaną nam przez organizatorów było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Ogrom tej budowli zrobił na każdym z nas niesamowite wrażenie. Dowiedzieliśmy się, że obiekt ten służy nie tylko do organizowania na nim imprez sportowych. Można tam wynająć sobie poszczególne pomieszczenia dla organizowania spotkań towarzyskich takich jak studniówki, wesela, spotkania biznesowe i wiele innych.
Na zakończenie wycieczki, pani przewodnik zabrała nas do Wilanowa, gdzie przy Pałacu Króla Jana III Sobieskiego można oglądać piękne kompozycje kwiatowe w ogrodach przypałacowych. Od czasu zakończenia II-giej Wojny Światowej trwały prace rekonstrukcyjne, które zakończyły się w 2011 roku i od tego czasu udostępnione są w całości zwiedzającym. Był to nasz ostatni punkt trzydniowego pobytu w Warszawie.
Pełni cudownych wspomnień i wrażeń, w godzinach nocnych wróciliśmy do Jasła.