Rodzinny wyjazd członków i sympatyków IPA do Chorwacji

Celem kontynuacji przedsięwzięć podjętych w poprzednich latach, członkowie krośnieńskiego regionu IPA postanowili tego roku pożegnać lato w malowniczym, śródziemnomorskim klimacie Morza Adriatyckiego. W związku z powyższym, w dniach od 10 do 18 września zorganizowaliśmy wycieczkę na największy chorwacki półwysep -Istria.

Pragniemy się podzielić naszymi refleksjami z wyjazdu, którego głównym celem była integracja środowiska policyjnego: zarówno czynnych w służbie policjantów, pracowników cywilnych, jak również emerytów policyjnych i sympatyków naszego stowarzyszenia. Zgodnie z naszym założeniem, wycieczka miała przede wszystkim charakter rodzinny.
    W środę 10 września, w godzinach wieczornych, 51 – osobowa grupa wyruszyła spod krośnieńskiej komendy w liczącą ponad tysiąc kilometrów podróż w kierunku chorwackiego wybrzeża. Dzień przywitał nas zachwycającym krajobrazem „Zielonej Laguny”, znajdującej się w pobliżu miejscowości Poreć.
    W naszym zamyśle było, aby uczestnicy wycieczki spędzili czas w sposób atrakcyjny i ciekawy. Każdy z nas szukał i zachwycał się innymi widokami i przeżyciami, dlatego zaproponowaliśmy różnorodne fory wypoczynku. Osoby lubiące smak słonej wody delektowały się codziennymi kąpielami w ciepłym morzu, a cześć z nas wybrała długie spacery wzdłuż morskiego wybrzeża. Popularną formą rekreacji okazały się mecze piłki plażowej, rozgrywane z wielką pasją na piaszczystym boisku przy błękitnej zatoce. Wielką atrakcję stanowił rejs statkiem połączony ze zwiedzaniem miast Rovinj oraz Vrsar, podczas którego zachwycaliśmy się zarówno widokiem morza, wysp rozproszonych po Adriatyku jak i śródziemnomorskiej architektury. Niewątpliwie największą atrakcją naszego wyjazdu stał się cudowny zakątek wyrwany spośród dziesiątek wspaniałych miejsc, a mianowicie kaskada wodospadów łączących Jeziora Plitvickie, widziana podczas potężnej nawałnicy. Zwolennicy ekstremalnych przygód mieli również okazję zwiedzić Jaskinię Baredine oraz poczuć atmosferę minionych wieków w trakcie podziwiania Koloseum w Puli.
    Kończące się lato pożegnaliśmy widokiem krystalicznie czystego morza, błękitnych lagun, portów oraz urzekających średniowiecznych miasteczek, kontrastujących z zielenią otaczających je gór. Aby wzbogacić nasze wrażenia, postanowiliśmy w drodze powrotnej zwiedzić największą na świecie, dwudziestokilometrową jaskinię Postojna w Słowenii.
Motto stowarzyszenia IPA: „SERVO PER AMIKECO” nabrało rzeczywistego wymiaru nie tylko dla nas ale i dla naszych rodzin. Liczymy na to, że koleżeńska forma spędzania czasu i zawarte przyjaźnie zaprocentują w przyszłości kolejnymi, ciekawymi pomysłami na wspólny wypoczynek, scalając przy tym nasze środowisko w służbie jak i poza nią.