WYCIECZKA NA SPŁYW PRZEŁOMAMI DUNAJCA

Przełom Dunajca i Zamek w Niedzicy to były atrakcje, które zapewnili organizatorzy wycieczki członków IPA Region Jasło. Wyjechaliśmy o 5–tej rano 08.07.2017 roku, autobusem z Jasła do Sromowiec Niżnych, skąd o godz.9.00 mieliśmy wypłynąć tratwami na spływ. Na miejscu czekał już na nas Przewodniczący IPA Region Nowy Targ kolega Mateusz Kapołka. Wspólne zdjęcie przed wypłynięciem i w drogę. Piękna pogoda i przepiękne widoki sprzyjały znakomitym nastrojom wśród uczestników. Rozbawiały nas również dykteryjki opowiadane przez flisaków prowadzących łodzie. Bardzo ciekawie opowiadali o wszystkich atrakcjach mijanych po drodze. Pokazali, w którym miejscu rozbójnik Janosik przeskoczył Dunajec, miejsce, gdzie nasi sąsiedzi Słowacy zaczynają i kończą swój spływ. Przez cały czas towarzyszył nam widok dostojnych Trzech Koron. Po szczęśliwym dopłynięciu do przystani w Szczawnicy i krótkim spacerze przejechaliśmy na pyszny obiad w cieniu zamku w Niedzicy do Karczmy Hajduk. W bardzo dobrych humorach udaliśmy się na zwiedzanie zamku, wspólnie z przewodniczką, która opowiedziała nam historię zamku, oraz legendy związane z tym miejscem. Z zamkowej wieży rozciąga się widok zapierający dech w piersiach na Zalew Czorsztyński, zaporę, ruiny zamku w Czorsztynie oraz przepiękną panoramę Pienin.
Pełni wrażeń udaliśmy się na strzelnicę sportową w Nowym Targu, gdzie koledzy z IPA Nowy Targ zorganizowali dla nas ognisko. Czekał na nas Przewodniczący Regionu Nowy Targ Mateusz Kapołka wspólnie z innymi członkami Regionu. Wymieniliśmy drobne upominki, oraz obiecaliśmy sobie dalszą współpracę między Regionami. W wycieczce uczestniczyło 48 osób, członków IPA Region Jasło oraz osoby wspierające.
Z niezapomnianymi wrażeniami i w znakomitych humorach w późnych godzinach nocnych wróciliśmy do Jasła.